Τα δύο θεατρικά στρατόπεδα δε θα παραμείνουν ωστόσο στεγανά. Ο Μήτσος Μυράτ, ο πρώτος άντρας της Κυβέλης, θα λειτουργήσει διαβρωτικά και τελικά θα ενώσει σε επίπεδο θεατρικής μακροϊστορίας τις δύο οικογένειες. Συνδεόμενος με συγγενικούς δεσμούς με τις δυο πρωταγωνίστριες, θα κληροδοτήσει στο ελληνικό θέατρο απογόνους που θα σηματοδοτήσουν την πορεία του μέχρι και τη δεκαετία του 1980. Η Κυβέλη θα κάνει με τον Μυράτ δύο παιδιά, την μετέπειτα πρωταγωνίστρια και θιασάρχη Μιράντα και τον Αλέκο, ο οποίος παρότι έγινε αρχιτέκτονας, δεν μπόρεσε να ξεφύγει από το θεατρικό συνάφι, αφού παντρεύτηκε σε πρώτο γάμο την επίσης πρωταγωνίστρια του “Εθνικού Θεάτρου” Ρίτα Ταρσούλη, που δεν είναι άλλη από τη Ρίτα Μυράτ.
Στο μεταξύ, ο Μυράτ βρήκε γρήγορα ερωτικό αντίδοτο στην προδοσία της Κυβέλης στο αντίπαλο στρατόπεδο των Κοτοπούληδων. Το 1908 παντρεύεται μία εκ των αδελφών της Μαρίκας, την επίσης ηθοποιό Χρυσούλα Κοτοπούλη-Μυράτ. Καρπός του δεύτερου αυτού γάμου του Μήτσου ήταν ο πρωταγωνιστής, σκηνοθέτης και θεωρητικός Δημήτρης Μυράτ, εγγονός του Δημητρίου Κοτοπούλη, ανιψιός της Μαρίκας και ετεροθαλής αδελφός της Μιράντας, της Αλίκης και του Αλέκου. Η θεατρική γενιά της Κυβέλης δε σταματά ωστόσο εδώ. Δύο ακόμα βλαστάρια της θα δώσουν το παρόν στο Ελληνικό θέατρο: πρόκειται για τις δύο εγγονές της Κυβέλης και του Μήτσου Μυράτ, την κόρη της Μιράντας, Κυβέλη Θεοχάρη και την κόρη του Αλέκου από τη Ρίτα Μυράτ, την Κυβέλη Μυράτ (γνωστή και ως Κυβελίτσα).